MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 13 augusti 2013

1 månad!

I dag var det dax för kontroll på BVC.
7 månader gammal har hon hunnit bli.
Väger strax över 6000g och var 63,5 cm lång.

Hon hade planat av på längden så det skulle diskuteras med läkaren i morgon.

Hon har även fått exem som kommer tillbaka bara två dagar efter jag har behandlat henne med kortison, har provat behandla flera gånger men det hjälper inte.
Hon är även stenhård i magen trots att hon får Lauctolos.
Så nu ska vi testa helt mjölkfri kost i en månad för att se om det blir någon skillnad.

Jag ammar ju henne fortfarande på natten och morgonen så det innebär ju mjölkfritt för mig också.
TJOHO!!!!

Ja, vi pratar ju inte lakosfritt där det finns massor av ersättningmat, utan mat fri från mjölkprotein och sojaprotein.
Då blir det kvar havreprodukter.
Huga!!
Ryser bara jag tänker på det.

Så det blev att köpa havremjölk, havregrädde, havreyoghurt. Mjölkfritt smör.
Så nu är det bara att köra igång.

Vi får väl se hur det går.
Så nu blir det ingen glass, ingen färdig mat, ingen pizza, ingen choklad, ingen cream fraich mm för mig på en hel månad.
Jag undrar hur det ska gå.

Jag har precis fått henne att dricka välling efter en lång inkörningsperiod där jag fick pumpa och blanda bröstmjölk med välling.
Men nu får jag väl börja om från början.

I går gjorde jag storkok fisk, kött sås, men inget av det kan jag använda nu.
Fick rensa undan i frysen, men jag sparar det tills jag ska provocera henne igen.

Så nu blir det att laga ännu mer mat i morgon.
Jaja, vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar