MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 4 augusti 2015

Upp som en sol!

Jag har under en tid varit väldigt missnöjd med vården som vår dotter får, att ingen kan säga vad det är eller inte heller verkar vilja veta orsaken till hennes problem.
Det är lite skyddad verkstad att vi frågar ingen annan om hjälp heller.

Man sätter en sond som sen inte ens följs upp med en vikt!!

Så jag skev en egenvård remiss till Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg och i går var det dax att åka dit.

Vilken fin och underbar läkare vi mötte där, hon blev helt förskräckt när hon hörde att de inte gjort något med henne.

Hon trodde dock inte det var det första misstänkta syndromet utan hon trodde det var ett annat.
Hon tror att hon har någon form att tillväxthämning för hon har det typiska utseendet för det.

Hon vill absolut inte släppa henne och vill följa henne var 6:e månad minst. Hon tror att hon kommer komma i puberteten tidigt och det måste i så fall bromsas.
Hon tror också att hon kommer att behöva någon form att hormon behandling med tillväxthormon.

Jag berättade att jag skulle träffa vår Dr här som i dag och då fick jag med mig ett brev till honom om vilja prover hon önskar att vi tar och även vilka kontroller hon önskar att man utför.
Hon ville nog gärna att de utfördes där hos dem för då fick man snabbast svar men det handlar ju om pengar som hon sa.

Men det kändes så väldigt bra när jag gick där ifrån, ÄNTLIGEN någon som förstår och tar tag i problemet och inte bara nonchalerar det.

Jag kunde verkligen se ett ljus i tunneln och allt kändes så väldig hoppfyllt efter 1,5 år men utredning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar