MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 4 juni 2016

Det rinner ut!

Förra helgen var det ju underbart väder precis som nu.
Barnen var ute och lekte i trädgården.

Alma har ständigt sin Elsa klänning på sig, från det hon vaknar till det hon lägger sig.
Så även peruken.

Det hade hon även denna dagen.
När hon äter så brukar jag fästa slangen i blöjan för att hon inte ska fastna.
Men det är ju svårt att se när hon har denna långa klänning på sig.

Hon var ute och lekte mellan matningen och kommer in och skriker:
-Min slang, Min slang!!!!!!
Hon var helt våt på hela magen igenom två klänningar.

Min första tanke var ju att slangen har öppnats så att maten runnit ut igenom den.

Men så lyfter hon på klänningen och då ser jag hålet i magen.

Hela knappen har åkt ut.



Jag fick gå ut och leta efter den, då har den trillat ner från blöjan, sen har hon klättrat i trappan till lusthuset och då har hon fastnat med slangen mellan tårna i ett steg och slitit ut slang och knapp i ett. Vattnet var kvar i knappen så det har nog känts en del.

Nu var jag oerhört tacksam att vi har hemma, jag glömmer ju ofta att ta med mig extra knappar när vi är iväg, men det kommer jag inte glömma nu. Nu såg man ju verkligen hur lätt det var att dra ut den.

Jag testade först att få dit den gamla men man behöver någon form av glidslem så jag fick ta fram en ny för där är glidslem i de förpackningarna.

Måste köpa glidslem så att jag har hemma om olyckan är framme igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar