MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

söndag 5 juni 2016

Roligt!



I dag blev det en tripp till stranden för första gången denna sommaren.

När vi hade installerat oss och barnen hade kommit i vattnet, så kom det en pappa med sina två döttrar och placerade sig bredvid oss.
Inget konstigt med det.

Men efter en stund så skulle han ta på flickorna deras baddräkter, de var runt 3 och 5 år.
Den ena gick fint för där var ett stort tryck på magen, men sen skulle han ta på den andra dottern, det var då jag började titta lite.

Baddräkten kom på, men dottern fick inte upp den ordentligt och slet och drog och försökte förgäves rätta till den.
Jag tänkte för mig själv att den sitter lite konstigt.

När flickan sen skulle gå i vattnet så ser jag det.
Han har satt på henne baddräkten bak och fram.
Flickan drar fortfarande i framsidan för att få upp den över brösten men det går inte.



Så där får hon gå omkring med baddräkten så kort framtill så den trycker in lagom under brösten, den är ju även rätt bred i grenen framtill.
Bak däremot är den inte så bred nertill men räcker rätt långt upp på ryggen.

Det kom några bekanta till honom också sen, det ända jag tänkte på var att kan ingen säga till honom att den sitter bak och fram.

Så ett tips till alla som köper baddräkt och har svårt att skilja på fram och bak, köp en baddräkt med tryck endast på framsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar