MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 17 april 2015

Rakt in i väggen!

Ja, det är just så det känns nu.
Jag är påväg rakt mot den omtalade väggen med en förfärlig hastighet.
Förra veckan låg jag och lilla Alma inlagda på barnavdelningen här i Halmstad.

Hon fick en sond satt, som var planerat sen ett par veckor tillbaka.
Vi låg där tisdag till fredag maten skulle trappas upp till lagom mängd och vi skulle även se så hon accepterade den och inte mådde illa av den.

Men det gick väldigt bra över förväntan faktiskt.
Inget illamående och ingen kräkning.
Det ända hon tyckte var tufft var när den skulle sättas.



Så nu får hon mat via sonden tre gånger per dag och sen ska hon äta resten själv som vanligt.
Den ska skötas hemma så hon ska bara få mat hemma i den här hemma, så dagis ska inte behöva läras upp och hålla på med den där. Det tar ju ändå rätt mycket tid och mycket som ska förberedas innan och fixas med efter.

Den ska sitta i 6-8 veckor ungefär sen ska det utvärderas.
Ska på ett återbesök då så får vi se vad de säger.

Men det tar oerhört mycket tid och energi, varje matning tar var 1,5 timme med förberedelser och allt.
Detta ska då ske på morgonen innan förskolan. Samtidigt ska man göra vid de andra två och ge de frukost, samtidigt måste man ha koll så hon inte går iväg när hon är kopplad till maten för då kan sonden åka ut.

Så man är helt slut när man väl kommer till dagis och lämnat av alla.
Då är det dax för jobb.
Härligt va?

Men som tur är så fick jag ett läkarintyg så jag får vaba 1/4 dag på morgonen så jag inte behöver vara på jobb kl 06,45 för då hade jag fått gå upp 04. 
Så nu är jag på jobbet vid 9 tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar