MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 4 april 2015

Riktigt Aprilväder!

I torsdags när jag körde och hämtade barnen möttes man av detta!
Halva himlen var ljus och solen sken, andra halvan var svart som mitt i natten, när jag hämtat barnen så körde vi och skulle hälsa på en bekant.
Det haglade något otroligt, låg ca 5 cm med hagel på vägen och hagelkulorna var hur stora som helst.
Det åskade och blixtrade så det var ett riktigt April väder som gömde sig där i det svarta på himlen.

Hos vår bekanta fick vi gosa med alldeles nyfödda lam!
Så otroligt söta, mjuka och gosiga de var!
Skulle nästan kunna ta hem en och gosa med den lite.
Alla lammen var vita och ulliga.

En fin dag blev det trots väder och ett dramatiskt slut av lamningen då veterinär fick tillkallas för det andra lammet kom ut lite fel.
Då åkte vi hem tänkte att det var nog inget för barnen att se, inte säkert att det slutar så bra vare sig för lammet eller för fåret.

Men det hade slutat väl som tur var och tre små vita ulliga lamm hade kommit ut levande och allt hade gått bra.

Mysigt!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar