MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 29 juni 2015

Vi börjar med hunden.

Var ska vi börja i denna röra till liv man lever.

Vi börjar med hunden.

Vi har varit i Göteborg med hunden totalt fyra gånger tror jag.
Hon har varit halt sen innan jul, ev redan förra sommaren, vi har provat det mesta, smärtstillande, vila osv.

Men nu är hon opererad, efter att de gjort CT på henne och inte hittat något direkt, ev lite artros och en kalk beläggning på hennes ena skulderblad.

Men till slut så kom de fram till att det var bogleden som var för kort, så de har gått in och skurit av den när de ändå var där och rotade så tog de bort placket på skulderbladet.
Det är rätt vanligt att hundar som Astrid som är väldigt breda över bröstet, att bogleden blir för kort, den hinner inte med när de växer så fort.

Så de skar av den och så ska den växa fast på ett annat ställe av sig själv.

Det har gått ca två månader nu efter operationen och äntligen börjar hon bli bra. Hon haltar nästan inget alls längre så det går på rätt håll.

Hon får inte leka med andra hundar och inte ta för långa promenader ännu, men snart så får hon.

Veterinären ska höra av sig om någon vecka och sen ska det var fritt fram.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar