MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 21 december 2015

Knappen!!

Lilla hönan har nu haft sin knapp sen i september.
I början kräktes hon mycket, hon tappade i vikt och det skulle bytas mat.
Dagis var ju nervösa men jag intygade om att det inte handlade om magsjuka utan det är maten.
Flera gånger kräktes hon i bilen påväg till dagis.

Men rätt var det var så slutade hon kräkas.
Konstigt.

Hon får granulom i bland som tydligen är vanligt bland barn med knapp, det är en bit av slemhinnan i tarmen som kryper utanför magen och blöder, men det åtgärdas med stark kortison kräm.

Det enda besvär som är kvar nu är ett sår där ett av stygnen satt som höll fast bukhinnan efter operationen, det vill inte läka, det blöder och varar lite.
Vi träffade en kirurg på akuten innan det hade brustit, då var det som en stor finne, han punkterade den och odlade men där växte inga bakterier.

Knapp sköterskan har tittat på det några gånger, för två veckor sen var vi inne och bytte knappen då var där en kirurg som tittade på det.
De tror att där är en främmande kropp i såret, med det menas att bukhinnan syddes fast med ett metalstift, det stiftet brukar de tydligen bajsa ut, men nu verkar det inte blivit så utan kroppen försöker stöta ut det genom huden där såret är.

Om det inte kommer ut av sig själv så får man nog operera bort det men då måste man söva henne och det vill man inte.

Vi ska träffa kirurgen igen om två månader så får vi se.

Vi hoppas det kommit ut tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar