MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 8 februari 2016

Sjuka!

Ja, influensan har nått vårt hus.
Det började med Alma som kräktes natten mellan måndagen och tisdagen och sen hade hög feber.
Jag misstänker att hon kanske haft en halsfluss och inte en magsjuka, vissa barn kräks ju av halsfluss.
Febern fortsatte hela veckan.
Natten mellan fredag och lördag blev jag sjuk.
Phu!!
39,4. Då är det inte mycket med en kan jag säga.
Sen fick jag ont i halsen.
Kunde nästan inte svälja mitt eget saliv och törstig var jag fast jag kunde ju inte dricka. Blev lite hjälpt av Panodil och Ipren i kombination, då kunde jag få i mig lite dricka i alla fall.

Ringde först 1177. De tyckte jag skulle vänta två dygn för det var inte alltid halsprovet gav positivt svar innan.


På söndagen stod jag inte ut mer så jag begav mig till jourcentralen.
Jodå, positivt halsprov.
Så jag fick penicillin.


På måndagen fick jag åka till vårdcentralen med Alma för hon hade fått öroninflammation.
Så förra veckan var det hon och jag som knaprade penicillin. Tänk så praktiskt det är med knappen i såna läggen. Behöver inte bråka om att få i henne penicillinet utan det var bara att spruta i det i knappen. 
Fiffigt.
Hon fick lite Proviva också så att hennes mage inte skulle haverera.

Hon är pigg igen och har avlutat sin kur. Jag däremot, är inte riktigt pigg ännu, har fortfarande lite ont i halsen, inte alls på samma vis men sådär förkylnings ont, är väldigt matt i kroppen och orkar inte mycket.
Men i dag ska jag jobba är det tänkt vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar