MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 14 juli 2016

Dyr last!

Var och hämtade Almas mat i veckan på apoteket.
5 st kartonger med 15 flaskor i varje. 
Det går två flaskor om dagen och hon har även mat på dagis.
Detta lass varar väl ca 3 veckor, nu är det ju semester så inget ska till dagis så det varar kanske 4 veckor.

Till den ringa summan av 4600:- får man denna mat!!
Tänk så mycket pengar de tjänar på sånt här, kan inte kosta många kronor att framställa.

Det är tur att det är subventionerat, så vi betalar bara 120:- per uttag.
För det räknas inte som läkemedel så det är inte gratis för barn.
Ja, jag klagar inte det är ju billigt, men jag hade ju hellre sett att hon åt själv, så hade jag gärna betalt 4600:- om hon ätit det som mat.


Vi var på Väla i helgen som gick och gick då in på Ikea för att äta lunch. Där satt en mamma med sina små barn tvillingar. 
De gapade som fågelungar när hon kom med skeden. Det är något som jag kan sörja över att Alma aldrig har gjort. 
Tänk om hon bara ätit som alla andra, jag undrar om hon någonsin kommer att göra det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar