MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 6 augusti 2016

Skånes djurpark

Vi har även varit och besökt Skånes djurpark under semestern.
Vi hälsade på björnarna och barnen fick hjälpa till att göra isglass till dem. Sen tittade vi på när de matades med glassen. De berättade även om björnarna de hade i parken.


De berättade bla om denna björnen som jag inte mins namnet på, i alla fall, han är född i frihet, han hade två syskon. Deras mamma hade blivit påkörd och dödad av tåget så de var tvungna att ta hand om björnungarna. Så en av dem bor i dag på Skånes djurpark.


Vädret var lite si och så, det regnade lite med det gör inget. Barnen var lika glada ändå.


De hade öppnat en ny del i djurparken som var Fåret Shaun värden. 
Här fick man träffa Fåret Shaun, åka traktor och se de andra djuren som är med i TV serien. 
Alma gick rakt fram till fåret när han kom och gav honom en jätte stor kram!!
Goa unge.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar