MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 29 september 2016

Allergi

Jag har en gräsallergi. 
Den har jag haft i många år. 
Typ sen jag var 13-14 år.
Jag tycker dock att den blir värre och värre för varje år.

De sista somrarna har jag fått gå på maxdos Tavegyl, typ 6 tabletter om dagen. Det är oerhört jobbigt att hålla sig vaken med bara allergin men med dessa hästdoser medicin är det nästan omöjligt.

Detta året tog priset.
Jag var på vårdcentralen flera gånger och tillslut bad jag dem skicka mig till lung och allergi mottagningen så jag kan få vaccinering mot gräsallergi.

Så de skrev en remiss. 
Det gjordes ett pricktest när jag kom dit, det gav tydligt utslag på gräs, det blev nästan tre gånger så stort som pricken de mätte mot.




Så jag ska få börja hyposensibilisering mot gräs. Man tar en tablett innehållande gräs, varje dag i tre år!
Men man ska ha effekt redan första året.
Man ska börja fyra månader innan säsongen är igång, så runt januari/februari ska jag börja.

Hoppas jag har viss effekt redan nästa sommar så man kan vara ute i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Är det Grazax som du ska använda? Jag har gått på det och har knappt någon allergi nu.
    // Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är Grazax. Hoppas jag också får god effekt.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera