MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 22 augusti 2014

Bytar yrke!

Ja, då har man bytt yrke!
Från livet som Lattemamma till en hårt arbetande småbarnsmamma!

Mornarna är stressiga när alla ska upp och iväg.

Jag går upp tidigt 05,10 och fixar med hund, katt och mat till mig själv.
När jag är klar så hjälper jag till med de stora barnen, så maken slipper det värsta skriket själv.

En av barnen är ju envisare än de andra så hon måste man ta på rätt sätt och då är det lättare om jag gör det.

När klockan är strax efter 06 så åker jag och då tar maken den lilla själv.

Det har fungerat rätt bra men visst är det stress.

Även lediga dagar måste vi ju upp nu för tiden, den äldsta dottern ska ju till skolan varje dag.
Innan man kommer in i det.
I går blev det lite stressigt innan alla var påklädda och iväg, man kan ju inte riktigt förklara för de andra två att vi ska bara lämna henne så åker vi hem och äter frukost sen.
Men i dag gick det bättre.

Det tar nog ett tag att komma in i detta men det går ju.

I går fick jag bege mig och handla lite nya kläder till dem.

Helt plötsligt var det bara 15 grader och för kalt för kortbyxor och det finns konstigt nog nästan inga långbyxor alls i huset.
Mellersta dottern sliter tights så jag vet inte vad.
Är det inte hål på knäna så är det hål i baken.

Men det är kanske ett tecken på att hon leker och har kul.

Men nu köpte vi jeans ska se om de håller lite bättre.

Men det fick bli dubbelt av allt eftersom de har samma storlek på kläder, vi kan ju inte samsas heller.
Tur det finns rea, ta 3 betala för 2 och i går var det även handla över 400 kr och få 100 kr i rabatt om man klubbmedlem och det var jag ju. Så där fick jag 200:- kr till i rabatt.

Det behövdes även gympaskor och gympakläder till skolbarnet.
Det ska man ju ha i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar