MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 25 augusti 2014

Latast i byn!

Ja, denna hund måste vara den lataste i byn!
Herre gud!

I går när jag skulle gå ut med henne, så ville hon först inte.
OK, efter ett tag kom hon.
Sen tänkte jag att jag skulle jogga.
Hon tittade på mig och tänkte nog, jaha nu ska hon jogga också.

Ja, hon joggar ju inte utan hon lufsar på i sitt vanlig tempo.

Men sen började det regna.

Hon stannade tvärt och hukade sig.
Man såg att hon tänkte:

-Inte nog med att v ska gå, du har tänkt jogga också och så börjar det regna! Jag rör mig inte en meter!
Så det blev ingen jogging, jag fick asa på hunden runt i stället, locka och pocka för att hon skulle röra på sig lite i alla fall.
Det brukar gå bättre mot slutet, det är som om hon vet att vi snart är hemma så då går det lite fortare.


Ja, det låter ju som om vi går jätte långa rundor men det gör vi inte, den är ungefär 2,5 km lång, så det är inte så mycket.

Men denna hunden måste vara en av de lataste där är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar