MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 2 februari 2015

Blir bara bättre!

Jag jobbade kvällen på fredagen och var hemma sådär 22,30.
Sen tar det ju lite tid innan man har varvat ner osv, så jag släckte väl strax efter 23.

Den lilla började böka vid 24 tiden.

Det är då man känner att jag ska upp om 5 timmar jag orkar inte detta nu.
Men hon somnade i vår säng.

Kl 02 började den stora hosta, först en väldigt slemmig hosta, hon kräktes någon gång av att hon hostade så mycket.
Sen ändrade hostan karaktär och blev väldigt torr och lät som en hund.
Men hon kunde inte sluta hosta, hon hostade i timmar.
Hon klagade också på att det var jobbigt att andas.
Man hörde hur tätt det var i luftrören.

När klockan var 04, ringde jag sjukvårdsupplysningen, de sa att det lät som krupp och att vi skulle gå ut.
Om inte det hjälpte inom 20 minuter så tyckte de att vi kunde åka in.

Så då tog vi en liten promenad mitt i natten, jag och min stora tjej!
Folk måste ha undrat vad vi höll på med om de såg oss eller hörde oss.

Men det blev inte bättre, var fortfarande väldigt jobbigt för henne att andras.
Så vi fick åka in.

Vi var på akuten vid 5 tiden, innan dess hade jag ringt jobbet och sagt att jag inte kunde komma.

Hon fick inhalera adrenalin två gånger och sen en annan inhalation också.

Efter några timmar så släppte det, min lilla tjej, det tog hårt på henne att vara vaken mitt i natten och att hosta på det viset. 

Jag har hört talas om denna krupp hosta men aldrig hört den i verkligheten, men man kunde verkligen höra att det var krupp, det lät väldigt speciellt.

Natten efter började hon igen men inte riktigt lika mycket.
Jag hittade en studie som var gjord där de jämförde hostmedicin och honung på barn som hade nattlig hosta.
Då hade två tsk honung bättre effekt än hostmedicin, så vi provade det.

Hon fick äta två tsk honung sen blev det faktiskt bättre efter en liten stund.

Konstigt, men det funkade.

Jo visst hon hostade ju lite men inte alls på samma vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar