MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 24 mars 2015

Helgens jobb!

Jag har jobbat i helgen och när man kom till jobbet så mötts man av denna skylt utanför entréerna!
Det är verkligen då man vill gå in och jobba, tydligen går det på flera avdelningar.
Hos oss är det flera patienter och även personal som blivit sjuka.

Härligt, precis vad lilla Alma behöver just nu, att mamma kommer hem och smittar henne med en Calici också......NOT!!
Än så länge har jag klarat mig, men i morgon är det jobb igen, hoppas bara att det är över snart!!

Alma har varit dålig länge nu, först någon form av influensa som började förra veckan, hon hade feber söndag-onsdag sen var hon feberfri till fredagen då hon fick feber igen. 
Hon är feberfri nu, men trött och tagen, kissar dåligt och svårare att få i henne mat än annars.
Så i går ringde jag vårdcentralen eftersom hon nästan inte kissar, han såg ju att hon var trött men lungor lät fint, öronen såg bra ut och crp var mindre än 5 så det är troligen ett virus.
Hon är inte jätte intorkad i huden ännu fast att hon inte kissar, så han tyckte vi skulle avvakta lite.

En sån här snygg fickparkering fick jag till på första försöket i stan när jag skulle till vårdcentralen.
Blev jävligt nöjd för att vara gjord av en som inte bor i stan.

Alma är hyfsat pigg i dag, kissar fortfarande nästan inget men har lekt och busat lite, så i morgon får det bli förskolan, får se om hon orkar annars får de ringa efter oss.

De ringde från barnkliniken i går, vi ska få komma den 7/4 för att få sonden. Ska stanna kvar några dagar sen för att se att allt går bra.

Har verkligen blandade känslor iför det. 
Hoppas bara det går bra och att hon accepterar den utan större problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar