MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 12 mars 2015

Händer lite!

Ja, jag har varit frånvarande en del, men har helt enkelt inte orkat.
Hunden är fortfarande inte bra, vi ska tillbaka till Göteborg med henne nästa vecka, då ska det göras ett belastningstest och sen ev skrapning av kalk som samlats vid hennes skulderblad.
Får väl se vad det kostar!
Pengarna rullar!

Jag har i alla fall startat en enskild firma där jag syr, mössor, halsdukar pannband och en del barnkläder.
Kika in på www.lattemammans.se

Alma är frisk från sin ögoninflammation efter en vecka hemma, härligt.

De ringde i torsdags från Genetiska mottagningen i Göteborg, det var in koordinator som ringde, hon informerade om kommande besök, vad som kommer hända och vilka förväntningar vi har på besöket.
Vi kommer få en tid under tidig sommar, det dröjer ju deras tre månade pga de inte har så många läkare där.
Men det är ju på G i alla fall, det är ju alltid något.

Sen lilla Alma, vi var hon en psykolog utan Alma för ett tag sen för att se om hon kunde lista ut vad problemet kunde vara.
Hon misstänkte först att hon hon har drag av autism men det tror vi inte, vi skulle svara på en massa frågor som vi inte riktigt visste.
Tex om hon pekar på saker, om hon tittar ut genom fönstret om vi tittar ut. Det är ju inte riktigt det man tänker på, framför allt inte om man har två barn till sen tidigare.
Men det är ju inget vi har reagerat på att hon inte beter sig som de andra två tycker vi i alla fall.

Hon skulle undersöka till oss vem som ska vara ansvarig för henne och hur vi går vidare.

Hon ringde mig för någon vecka sen och sa att den Dr vi träffade sist som var så bra inte kunde ta hand om henne. Han är neurolog och hade redan för många patienter.
Så det kom att bli den Dr vi haft innan som ska sköta henne.
Jag blev väldigt besviken och menade på att han tycker ju inte vi behöver följas från barn utan det räcker med en gång om året.
Hon säger att nu är ju läger lite annorlunda, så jag misstänker att någon har pratat med honom efter att ha reagerat på henne.

När vi var hon dietisten sist när hon var så dålig så kom där någon och bara tittade på henne, den dr är tydligen också endokrinolog så jag kan misstänka att hon ligger lite bakom detta tillsammans med den Dr som tog tag i det sist.

Jaja, vi får väl se hur det går.

De skulle ha ett möte, psykologen, dr och dietisten för att besluta vad vi skulle göra.
Dietisten skulle ringa upp mig i måndags efter att ha prata med bla psykologen.
Men i måndags ringde Dr i stället.
Han sa att det går ju inte riktigt som det var tänkt, hon går ju inte upp i vikt som förväntat.
Så nu ska hon läggas in och få sond via näsan.
Sen ska hon ha den några månader för att se om de kan töja magsäcken på henne.

Så det skulle komma en tid hyfsat snart i alla fall i Mars skulle den läggas sa han.
Vi skulle ligga inne några dagar och sen får den skötas hemifrån.

Det är ju lite blandade känslor bakom detta, både bra och dåligt.
Det är ju bra för att vi kan ju se till att hon får i sig det hon behöver näringsmässigt, men man undra ju om det kommer störa henne, så hon inte äter så mycket själv.

Funderar även på hur det ska gå på dagis osv.
Men det brukar ju lösa sig, hon är ju inte det första barnet de har gjort så här på.

Så nu väntar vi på en tid för inläggning sen får vi ju se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar