MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 5 januari 2016

Återvinningsstation

Den mellersta dottern samlar på allt. Då menar jag ALLT!!!
Hennes rum ser ut som en återvinningsstation.
Jag slänger ibland när hon inte är hemma, hon saknar ju inte det, man får ta lite så märker hon inget.
Det var inte länge sen jag och hon städade rejält men det tar bara någon dag så ser det likadant ut igen. Man kan nästan inte gå på golvet på hennes rum.

Saknar man något så kan man gå upp där och leta, där finns allt, plastpåsar, gamla engångshandskar, kartonger i alla dess former och sorter, allt från mjölkpaket, äggkartong till stora fruktlådor som den ni ser på bilden.

Om man får ett paket i en kartong, så riktigt lyser hennes ögon när hon frågar om hon får den. 
Hon har ju en plan med allt, det är en bil, en rymdraket osv.
Så jag gissar att det är bra för fantasin, men det kryper i kroppen, jag som inte gillar oordning.

I alla fall, i går gjorde jag ett klipp när jag köpte en gammal skolbänk med inbyggd stol. 
Hon vill ha den på sitt rum, så då sa jag, ska du ha den så måste vi städa.

Först blir hon ledsen men sen sa jag att vi hjälps åt och då gick det bra.
Vi sorterade och slängde. 

Detta är en bråkdel av det vi slängde!!

Hon fick behålla en sån stor fruktlåda, jag kan ju inte ta allt ifrån henne.
Men man hittade det mesta, en saknad vante, en barkbåt, strössel  som man har på glass, det hade hon hällt ut ut förpackningen och i en bit papper.

Ballonger där luften gått ut, trasiga traktorer och jag jag vet inte allt.
Hon hade en hel låda full med bubbelplast. 
Ja, bubbelplast är kul men det tar också en väldig plats. Så nu åkte den.

Så nu är där helt ok på hennes rum, vi får väl se hur länge det varar. 
I kväll ska vi bära upp hennes nya skolbänk, så får vi se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar