MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 7 januari 2016

Tröstisar

De flesta av er vet hur det är.
Barn slår sig lite utan att det blöder och då vill de ha plåster.
Lite slöseri och vi föräldrar försöker få de att inte vilja ha plåster.

Men nu äntligen har de kommit. 
Tröstisarna.
Det är ett av alla apotek som har kommit fram med dessa.
Man köper en paket, där finns vanliga plåster men där finns också 6 st tröstisar.
Små mjuka djur som man kan sätta på när barnet har slagit sig och vill ha plåster men egentligen inte behöver dem.
Man kan klappa och känna på tröstisarna så känns det säkert bättre.
Vi har haft dem innan men de har varit slut, men i går köpte jag hem nya.

Tur var det för dottern trillade och slog pannan och ville ha plåster.

Att ingen har kommit på detta innan.
Det är ju jätte fiffigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar