MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 16 november 2011

Höstblåsor!

Mitt lilla hjärta, ja den minsta av de två små.
Hon fick feber i lördags kväll, vi var iväg och hälsade på goda vänner och tittade på deras super fina nybyggda hus.
Sen körde vi in om min bror och hälsade på innan vi körde över åsen igen.

När vi var hos min bror så var hon väldigt lugn och bara satt i mitt knä och halvsov.
Jag tänkte att det var för att hon inte sovit så mycket på dagen.

Men när vi kom hem så tyckte jag att hon var väldigt varm, så jag tog tempen, jodå 38,9!
Hoppsan!

Febern fortsatte hela söndagen också, när jag skulle lägga henne på söndags kvällen och jag skulle borsta hennes tänder så blev hon helt hysterisk, visst hon brukar inte gilla det men nu var hon ledsen på ett annat vis.

Så jag fällde ner hennes neder läpp och såg fullt med blåsor, när jag tittade efter mer så såg jag att hon hade även innanför överläppen och hela tungan var full!!

Stackars barn måste göra hur ont som helst!

Febern la sig på måndagen men blåsorna fortsatte, har även två blåsor på ena handen och hela rumpan full!!

Så jag googlade lite och ringde sen BVC, vi konstaterade att det är Höstblåsor eller fot och hand sjuka som det även kallas.

Är ett virus som man oftast får innan man är 10 år och sen blir immun emot.
Det är ju i och för sig bra men nu under tiden är det mindre roligt.

Hon sover inte om nätterna trots Ipren och Alvedon, helt hysteriskt ledsen.
Hon äter inte på dagen för det gör för ont i munnen, så hon lever mest på ersättning och välling.

I dag verkar hon vara lite piggare men vi ska vara hemma i morgon också så man vet att hon äter och sover annars orkar hon inte en hel dag på dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar