MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 12 november 2011

Trädgårds rensning!

I går rensades det i trädgården inför hösten!

Maken hade tagit hem lastaren, så två gamla äpple träd åkte, de gav ändå ingen frukt.

Sen kapa vi av halva häcken.
Den var alldeles för bred.

Så nu blir det att jämna till, fylla på med lite mat jord och sen så gräs till våren.

Vi hade även ett fint träd i en liten rabatt, det gav fina röda klockor på sen sommaren som senare öppnade sig och där fanns oranga frö där i.

Googlade på det trädet och såg att det var förfärligt giftigt.
Det räckte med tre små frö för att man skulle söka sjukhusvård.

Känns lite onödigt att ha ett så giftigt träd när man har små barn.

Men det var synd för jag gillade det mycket.

Trädet hette benved.

Får väl köpa ett fruktträd till våren i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar