MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 4 april 2013

Komma igång!

I går var det dax!
Mitt första X-fitt pass på säkert ett år!

Jag gav lillan mat precis innan jag åkte och sen iväg.
Sa till maken att jag är borta 1,5 timme.

Med andan i halsen kör man iväg, lite stressad inombords om hur det ska gå hemma.
Måtte hon inte börja skrika för då kommer jag inte få åka iväg fler kvällar.

Hon sover ju som bäst och som längst på fm.
Så det hade varit lättast att träna då, men det finns ju inga pass som jag gillar på förmiddagarna.

Men det var härligt att komma iväg.
Lite nyttig egentid som inte innebar att storhandla på Maxi.

Det var sjukt jobbigt, det märktes att man inte tränat på ett år och att man väger 17 kg mer nu än då.
Fick ju ta det lite försiktigt med vissa övningar som innebar hopp och raka situps  men det går ju alltid att göra något annat.

Armarna var som spagetti när jag körde där ifrån, stressar hem.
Förväntar mig nästan höra hur den lilla skriker redan när jag parkerar bilen.

Men det var tyst och lugnt.

Hon sov!!!
Phu!
Tack för det!

De större barnen var fortfarande vakna men det är ju inte lätt för maken, han kan ju inte ge den lilla mat om hon skulle vakan så han har väl knappt vågat röra sig i soffan.

Jag behöver detta, komma iväg och göra något för mig själv.
Jag vet att man kan promenera osv men jag behöver riktigt stenhårt träning också, känna mjölksyran och hur musklerna jobbar.

Jag hoppas hon fortsätter vara snäll så jag kan få komma iväg i alla fall två kvällar i veckan.

Detta schema vara bara till Maj ut sen är det sommar uppehåll, och efter sommaren äter hon ju förhoppningsvis tex gröt eller välling.
Så då kan maken ge henne något om hon skulle vara vaken.

Jag är inte som vissa andra som tappar massa vikt när de ammar, de sitter där de sitter.
Jag är trött på att inte ha några kläder att ha på mig och jag vägrar köpa nytt.
Så nu får man börja så sakta, det får ju inte går för fort.
Bröstmjölken måste hänga med.

Men det är ju en start.
Sen måste jag dra ner på allt sött så inte svampen kommer tillbaka, kan känna av den ibland och blir rädd att det ska börja strula igen.
Så nu får det vara bra, inget sött på ett tag om man inte är på kalas.

Vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar