MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 1 april 2013

Påsken gick!

Ja, då var man inne på den sista dagen av påsken.

Helgen har varit bra.

I lördags begav maken sig iväg till Jönköping för bilmässa på Elmia.
Jag och barnen begav oss på eftermiddagen till fam Grave.
Maken i den familjen var med på Elmia.

Påskharen kom på besök och gömde påskägg till barnens förtjusning.

Sen bjöds det på god middag, det tackar vi för!

Vi andra klarade oss från magsjukan som tur var.
Han var bra igen dagen efter.

Annars har vi spenderat påsken hemma, varit ute i det fina vädret, jag har till och med fått fönsterna putsade ute på nedanvåningen.
Jag köpte för något år sen Tuperwares microfiber trasor, där finns en för fönsterputs.
Jag måste säga att den är fantastisk.
Torka vått utan något medel på fönstret, torka torrt med Microfiber trasan och vips färdigt!
Hur smidigt som helst och fort går det.

Jag håller på att sy nya gardiner till vardagsrummet, men det tar lite tid för de ska delas på mitten och kapas på längden.
Sen är det ju inte bara två gardiner utan det blir 21 st, jag har fyra fönster men jag har tre par gardiner i varje fönster, så det tar en stund.
Jag kan ju inte sitta där så länge åt gången för barnen ska ju ha sitt.

Men det blir ju färdigt så småningom.

Nu har barnen påsklov så vi får väl se vad vi ska hitta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar