MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 2 september 2013

Tråkigt!

I dag var jag med barnen på Öppna förskolan på Familjecentralen i Laholm.
Jag har varit där till och från sen jag fick vår första dotter.

När hon var liten så var jag där två dagar i veckan, det var de dagar man kunde komma med sitt barn under ett år om man bara hade ett barn.

Sen flyttades man upp i en annan grupp där barnen var över ett år och man kunde ha hur många barn som helst.

När jag sen började jobba så hade man ju inte tid att gå dit och när mellan dottern kom så var vi där ibland.
Man har ju inte lika mycket tid längre.

Men nu är jag där ungefär en gång i veckan med alla tre.

På måndagar när de är lediga från dagis brukar vi åka dit.

Men nu är det som så att kommunen har tänkt spara pengar.
Då tänker de stänga vår fina Öppna förskola på Familjecentralen i Laholm.

Det är sorgligt.

I dag var både TV4 och radion där och filmade och pratade med folk.

Man blev ju ledsen när man satt där och de filmade och frågade vad Öppna förskolan betydde för oss.

Ja, hade inte Öppna funnits så hade jag aldrig träffat Lattemammorna, tänkt så kul vi haft under åren.
Jag hade aldrig vetat var jag skulle vända mig när jag behövde kuratorskontakt efter missfallet förra året.
Det är en stor del av ens liv som inte hade funnits.

Detta är väldigt tråkigt och jag hoppas verkligen inte det går igenom.

Om det gör det så stängs det redan i årsskiftet!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar