MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 7 januari 2014

Dam(p)

Ja, ibland undrar man vad man har för diagnos.
Tre barn på fem år, vad gör vi då.

Jodå, vi skaffar en hundvalp.

Och sen?

Jo, då kommer fru Hallberg med idén om att vi ska renovera.
Vi ska nämligen byta sovrum, så tjejerna får var ett eget rum där uppe.

Maken tyckte att det räcker väl att ställa in sängen så kan vi renovera sen.

Men jag vet hur det är, hade sängen väl kommit dit då hade det aldrig blivit gjort.

Så då åkte jag och köpte golv.
Ups!
Då råkade det visst slinka med en tapet hem också.

Så nu slipas det och spacklas.

I går satte jag faktiskt upp lite tapet.
Jag har satt vävtapet en gång tidigare i livet, men detta var en tapet med mönsterpassning, men med lite frågor till pappa i telefonen så gick det väldigt bra.
Är faktiskt mycket stolt över mig själv.
Ja, det är inte riktigt färdigt, småpill kvar bakom element och runt fönster men det mesta är klart.

Såhär fin var jag när jag slipade väggar, vad gör man inte för att inte få smutsen i ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar