MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 20 januari 2014

Hemma!

I lördags när veterinären ringde och meddelade att Astrid mådde bra, så sa de att de inte skulle ringa om det inte blev något akut.
Så jag fick en stor klump i magen när de ringde i går förmiddags.

Men hon sa snabbt att det inte hade hänt något.
Tvärt om så var lilla Astrid förvånansvärt pigg, de var väldigt förvånade över att hon var så pigg som hon var.
Hon mådde jätte bra, magen hade kommit igång och hon hade ätit lite.

Så de undrade om jag ville hämta henne, eftersom hon mådde så bra och är så liten.

Så i går vid middag var jag och hämtade den lilla älsklingen, hon blev väldigt glad över att se mig.

Hon ska ha antibiotika i tre dagar två gånger om dagen.
Maten ska delas upp i mindre portioner men oftare så att det inte frestar tarmen så mycket.
Hon ska även ha krage (eller som jag och maken kallar det, dumstrut) på sig när vi inte har uppsikt över henne. Så att hon inte slickar upp såret.

Men annars var det som vanligt.

Hon är pigg och busig, gillar att vara ute i snön.

Det har dock blivit ett bakslag ang hennes rumsrenhet.
Hon har både kissat och bajsat inne i dag, hoppas att det bara är något tillfälligt.

Som jag sa till maken, tur vi inte köpt nya mattor.

Jag har ju fått slänga mattan i hallen och i vardagsrummet, båda blev helt nerkräkta. Jag ger mig inte på att rengöra dem.
Kostar ju ungefär lika mycket att kemtvätta dem som att köpa nya.
Hade det varit sommar kunde jag tvättat dem ute men nu går det inte så då fick de åka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar