MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 18 januari 2014

Saknar!

Det är mycket nu!

En liten hund som blev jätte sjuk i fredags.

Vi tar det från början.
I måndags så åt hon en 3 eller 6 liters plastpåse där det fanns en fläskbit i.
Fläsket åt hon inte, nädå, bara påsen.

Men det verkade gå bra, hon har mått bra, ätit och bajsat som vanligt.

Sen i går, först kräktes hon en gång på morgonen bara kort efter hon fått frukost.
Tänkte att det kanske var något tillfälligt.
Jag körde till dagis med barnen, när jag kom hem så var vi ute och lekte i snön.
En stund efter vi kommit in så kräktes hon igen och kort där efter ytterligare en gång.
Jag reagerade på att hon bara tittade på katten när hon satt i trappan, annars brukar hon hoppa, studsa och skälla.

Tänkte att jag avvaktar med lunchen, pratade med maken, han hade ingen möjlighet att komma hem om jag skulle behöva köra med henne.

Men så verkade hon trött, tänkte jag måste testa.
Gick och hämtade katten, hon tittade på henne, reste sig men inte alls med samma fart eller på samma sätt som annars.

Så då ringde jag djurkliniken.
De tyckte det var bäst att titta på henne, eftersom hon ätit den där påsen och det var ju fredag.

Fick en tid på em, ringde dagis och frågade om de stora kunde vara där lite längre.
Det gick bra.
Ville inte riktigt stå hon veterinären med tre barn och en hund.
Så det var toppen.

Under tiden jag fixade lunch till mig, vilket hon inte reagerade på, hon brukar alltid sitta och titta, så kräktes hon igen.

Iväg till djurkliniken, hon var rätt pigg först, hoppade och ville hälsa på alla.
Då blev jag först lite tveksam, hon är kanske inte sjuk som jag trodde.
Men sen kräktes hon i väntrummet.
Så då blev det bekräftat.

Veterinären klämde och kände på henne, lite om och spänd i buken, men det var osäkert.
De röntgade henne, såg lite gas men ingen solklar bild, tarmen stod inte still.
Det visste jag ju att den inte gjorde eftersom hon hade bajsat på förmiddagen.

Men hon var ju trött, (hon hade lagt sig ner på golvet där.
Och hon behövde ju vätska eftersom hon kräkts så mycket.
Sen ville de ta en ny bild efter 1,5 timme. Så hon fick stanna.

De skulle ringa sen och ge besked.

Jag körde och hämtade mellersta dottern på dagis och sen den äldsta hos en kompis.

Där glömde jag mobilen i bilen.
Så jävla klantigt!
Tänkte ändå på det när jag gick ur bilen men ändå.
4 missade samtal från veterinären när jag kom ut!!!!
Sista hade hon lämnat ett meddelande om att Astrid hade blivit mycket sämre och de var tvungna att operera akut NU!!
Hon skulle prova ringa igen om fem minuter sen var de tvungna att öppna.

Satan!!!!

Men jag fick tag i henne, klart de skulle öppna, hon lovade ringa när det var klart.

Tog någon timme sen ringde hon.
Det hade gått bra, var dock ingen plastpåse utan en mjuk brun bulle i tyg. Som är barnens!!!!
Den satt som en kork, men tarmen hade klarat sig.
Det var tur att jag kom in med henne när jag gjorde, annars hade hon kanske inte klarat sig,

Älsklingen!

De ringde i dag, hon mådde väldigt bra, var väldigt pigg.
Men hade precis fått lite vatten och lite lite mat.
De ville se att magen kom igång ordentligt innan hon fick komma hem.

Så på måndag kunde jag hämta henne. De skulle bara ringa om det försämrades. Annars kunde jag ringa på måndag morgon och bestämma när hon ska hämtas.

Huset är tomt och man saknar ju henne!

Men förhoppningsvis är hon snart här igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar