MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 15 juli 2014

Skafferi rensning!

Ja, det blev dax att rensa i skafferiet för att få plats med liten mat!
Det börjar bli en del!

Var hos Dietisten förra veckan, hon hade gått upp 240 g på 3 månader!!
Det var ju på tok för lite.

Hon var lite bekymrad om hur vi ska göra med henne.

Så nu ska vi bara försöka få i henne så många kalorier som möjligt.
Fick hämta en special ersättning i går på apoteket, den är för barn upp till 1 år (apotekspersonalen reagerade på detta) men den innehåller 100 kcal på 100 ml och alla vitaminer och mineraler hon behöver, hon ligger tydligen back på det också.
Denna ersättning ska blandas med mjölk och sen ska jag göra vällingen på detta, lite extra rapsolja skulle jag också ha i.
Skulle även fortsätta med smoothisarna jag gör och även där tillföra lite extra rapsolja.

Vi får väl se hur detta går.
Skulle komma tillbaka inom 1 månad innan hon börjar på dagis, för att se om hon går upp och planera hur vi ska göra inför dagisstarten.
Om jag inte får i henne detta så blev det troligen sond, men hon sa att det är svårt för det kan också hämma deras hunger om man sondar dem.
Men samtidigt måste hon få i sig mat och näring på något sätt.

Hennes prover hade inte kommit ännu så där fanns inget svar.

Fan, hoppas så att proverna ska visa något så man slipper gå i ovissheten och fundera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar