MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 5 oktober 2016

Hur mycket ska hon få vara med om?


Ja, det är frågan.
Hur mycket ska detta lilla liv behöva vara med om?

När vi var på läkarkontroll för några veckor sen, vi är på läkarkontroll var 3-6 månad.
Alla utredningar är nedlagda för de vet inte vad de ska hitta på.
Nästa plan är att fråga Folke Bernadotte, som är en stiftelse, de har ett sjukhus som bara jobbar med barn som Alma. Barn som inte äter. 
Hennes läkare skulle fråga dem om hon kunde vara en kandidat för dem.

Jag vet att där är flera års kö för att komma dit men bara man vet att man ska få komma så är det ju OK tycker jag.

Jag inser som jag sa till dietisten att hon troligen aldrig kommer att ha ett normalt ätbeteende och troligen kommer få sondas mycket länge eller alltid.
De tror ju att när hon är så stor att hon förstår att man måste äta så kanske hon gör det. Men det är ju många år dit.
Men det hade ju varit trevlig om hon kanske hade ätit något. Jag förstår att de inte kommer kunna få henne att äta fullt själv men lite hade ju varit trevligt, 
Men vi får väl se vad de säger.

I alla fall, på besöket så nämnde jag att hon snarkar som en fullvuxen, överviktig man.
Det är så vi hör henne ner från andra våningen.

Så han skrev en remiss till öron näsa hals.

Så då har klart mamman är gått in och läst på detta, det kan vara så att hon har polyper. Men för att kunna undersöka det så måste de titta genom näsan (hoppas jag). Frågan är hur hon reagerar på det. Hon har ju varit med om så mycket och detta trauma med hennes sondsättning. Det blir nog inte så lätt att få henne att samarbeta för detta.  

Jag hoppas ju att de går in och läser i journalen innan de undersöker henne, så att de vet vad hon varit med om.

Det är kanske mest jag som tycker det är jobbigt. Jag hoppas att jag kan bli positivt överraskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar