MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 5 oktober 2016

Planeringsdag

I måndag hade vi något som heter PCI dagen.
Labbet som vi kallar det där jag jobbar, har stängt för service. 
Så vi har en sorts planeringsdag.
Vi diskuterar rutiner och saker vi behöver fundera på, saker som inte fungerar och saker som fungerar.
Just nu pågår det en stor process inom hjärtsjukvården i Halland, så det pratades mycket om det.

Stämningen kan både bli hätsk och aggressiv, men vi brukar komma där ifrån med att ha lättat på trycket och kan fortsätta arbeta bra tillsammans.

Vi är en liten sammansvetsad grupp som jobbar ihop.

På avdelningen är där väldigt mycket personal runt en 50-60 st. Men hos oss är vi 12 st sköterskor och totalt 5 läkare. Så vi blir väldigt tajta och sammansvetsade. Det är svårt att föreställa sig om man inte jobbar där, men vi måste lite på varandra i alla situationer.

Jaja, nog med det.
I alla fall, efter denna dagen så begav vi oss (med vi så menar jag sköterskorna) mot Ullared. Vi checkade in i Paradis byn som låg ca 10 minuter med bil utanför Ullared. 
Där hade vi en jätte fin timmerstuga som vi alla kunde bo i. Vi var 11 sköterskor som checkade in oss.
Vi hade vedeldad tunna, bastu och allt låg helt fantastiskt fint vid en sjö i skogen.

  Bildresultat för ullared paradise stugby

Vi hade en jätte trevlig kväll, med god mat och massor av skratt. Vissa av oss somnade tidigt (jag) de andra dansade in i natten.

På morgonen var det underbart fin och god frukost och sen begav vi oss mot Gekås för lite shopping! 

Nu är vi redo att möte höst, vinter och vår både på jobbet och privat!


Bildresultat för gekås logo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar