MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

söndag 16 maj 2010

Dessa läkare!

Var hos dotterns dietist förra måndagen, hon får i sig för lite kalcium och D-vitamin så hon behöver extra tillskott av det i form av tabletter.
Ringde till vårdcentralen på em och fick en telefontid till hennes läkare på tisdagen.
På tisdagen satt man här och väntade han skulle ringa mellan 12 och 12,30, han ringde 16,00 ja det var ju rätt nära. Haha! Eller ska man vara glad att han ringde på rätt dag eller att han ringde alls.

Vi diskuterade vad dietisten sagt och han konstaterade att det var för att hon ej tål mjölk- eller soja protein som hon har denna brist, så han skulle skriva ett recept.

Så i onsdags bar det iväg till apoteket. Läkemedlet hämtades och jag körde hem. Väl hemma för ovanlighetens skull läste jag bipackssedlen, vad hittar man där. Läkemedlet innehöll SOJA!!! Va så tröt jag blir.
Ja det var bara att ringa vårdcentralen igen och förklara problemet, sjuksköterskan i telefon sa att det skulle finnas ett nytt recept på fredagen.

På fredagen hade jag fått barnvakt av svärfar och hans fru eftersom dottern ej fick komma till dagis. Så jag passade på att köra lite ärenden medan de var här.
Åter till apoteket, där var hur mycket folk som helst så man fick sitta och vänta länge.
Väl framme bad jag få läsa bipackssedlen innan hon satte på lappen. Vad står i innehållsförteckningen. Läkemedlet innehåller SOJA!!!!!!!
Man blir så trött.
Det var bara att köra hem igen utan läkemedel.

Får ringa till vårdcentralen i morgon igen. BLÄ!
Vi får väl se hur detta slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar