MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 11 maj 2010

Fullspäckad helg!

Helgen som gick var verkligen fullplanerad.

I fredags var det dax att stycka gris, vi brukar göra det en och ibland två gånger om året.
Det är kanon att ha frysen full med kött.
Jag kunde inte vara med för jag mådde inte så bra, så maken och hans styvpappa fixade det själv.

I lördags var det tid för möhippa för en av mina äldsta vänner, jag har känt henne sen jag var 16 år. De skulle träffas redan 8,15 men eftersom jag inte mådde så bra och skulle orka en hel dag så mötte jag upp vid 12,30.
Då åkte vi och åt lunch, sen var det tid för Thaiboxning med den nordiska mästarinnan Madde Vall.
Jag säger bara satan så vältränad hon var, Phu!
Hennes armar var ju så snygga så det var inte sant, man kunde ju inte låta bli att stirra heller.
Men hon tränade ju också 12 pass i veckan.
Jag var ju så klart inte med, det var ju inte så lämpligt i mitt tillstånd. Men jag hejade på de andra som kämpade bra.
Det var en mycket trevlig dag, min kväll slutade efter ett restaurang besök vid 22,30 då var jag helt slut, har inte varit vaken vid den tiden på mycket länge.

I söndags var det tid för utefix gruppen att mötas på förskolan. Det skulle spikas nytt staket, sen var det lite smått pyssel som skulle fixas.
Dålig uppslutning var det, av sju familjer var vi bara tre som kom, maken har blivit ansvarig sammankallare för utefix gruppen så han har suttit och ringt runt till alla.
Några visste vi inte skulle komma med där var även de som sagt att de skulle komma som inte dök upp.
Haha vi meddelar vidare till ansvarig vem som ej var där så får de 2 extra städ i stället. Kul, kul.

Men fint blev det, jag och en annan mamma var med och bjöd på kaffe och lekte med barnen, men vi satt mest och fikade. Flätade lite på en pilkoja som finns där annars hade vi bara trevligt och tittade på när männen jobbade.

Så där fanns inte tid för att föda barn och det verkar dröja innan den lill* tänker komma ut, satsar nu på mitten av Juni vi får väl se. Tänkte ut och göra något fysiskt tungt arbete i helgen när maken är hemma. Men det gör ju ingen nytta om den inte vill komma ändå. Inte mer än att jag får mer ont.

Ha det bra så kommer det snart mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar