MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

lördag 29 maj 2010

Väntan är över!

Äntligen är väntan över!
En dotter till, hon kom 24/5. Missade beräknat födelsedatum med 4 timmar.

Vi var på bröllop i lördags, fötterna var så svullna att jag knappt fick på mig skorna.
Det var platta ballerina skor som gällde, men efter kyrkan och strax förre middagen åkte de av, jag stod inte ut.
Stora spår i fötterna av skorna så på med sandaler! Underbart!
Bröllopet var så fint de var så vackra!
Det var en trevlig fest efter.

Bröllopet startade 14,00 så vi begav oss hemifrån kl 13,00.
När klockan var 22 på kvällen var jag helt slut och orkade inte mer.
Så då fick vi tacka för oss och bege oss hem.
Hem och i säng var hemma ca 23,00.

Hade precis lagt oss vi var båda jätte trötta.

Då gick vattnet!
Hur typiskt är det, av alla dagar så ska det så klart hända när man är som tröttast.
Jaha upp igen, in på kontroll till förlossningen, allt var ok.
Fick besked att vi skulle komma tillbaka på söndagen kl 10 för kontroll.
Vi var hemma vid 3 tiden sov några timmar.
Jag sov till 7 sen kunde jag inte sova mer.
In på ny kontroll, allt var ok.
Hem igen för att invänta att värkarna skulle ta riktig fart, annars skulle jag komma tillbaka på måndag morgon kl 8 för igångsättning.

Men det behövdes ej.
En fin liten flicka föddes kl 04,04.
3210 g och 48 cm lång.

En liten Thea blev det, hon är otroligt lik sin stora syster förutom att hon har mer hår än storasyster hade vid den tiden.

Spenderade tre dygn på BB.
Passade på att njuta av att bli uppassad med lagad mat och kunna vila mycket.
Eller ja vila, alla som fått barn vet ju hur det är med det, men det är mer vila där än hemma med en trotsig tvååring.

Men nu är man hemma och njuter av livet som tvåbarns mamma.
Tur maken är hemma och hjälper till annars hade det nog inte varit så kul.

Men man får inte mycket gjort, men vem bryr sig, om det skulle komma någon som tycker att det stör så varsågod att hjälpa till jag kan visa var dammsugaren är.
Haha!

Nehe nu är det tid för mat, för alla i familjen.
Till nästa gång.
Ha det gött!

2 kommentarer:

  1. Underbart att höra - allt verka gå på räls...
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  2. Äntligen!!!=)Sköt om er!!Kram Snutte guffan

    SvaraRadera