MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 1 juni 2010

Storasyster

På måndagen kom pappa och stora syster och hälsade på mig och babyn på BB.
Man var ju lite orolig för hu hon skulle reagera när hon såg babyn.

Men direkt sa hon "Hålla den", sen satt hon där och höll, kramade och pussade.
Gud vad gulligt det var.
Sen ville hon krypa upp i baljan och ligga hos babyn men då fick vi säga stopp.

Hon fick en egen baby som hon kan byta på samtidigt som jag byter på den lilla.
Väldigt pedagogiskt!
Men den dockan var inte lika rolig som den andra, hon kan ju röra sig.

Än så länge tar hon det bra, men hon tycker det är jobbigt om kvällarna när jag ammar mycket och inte kan ta henne.

Då kan man se besvikelsen i hennes ögon. Det är så det skär i hjärtat men vad ska man göra.
Jag brukar låta henne ligga på kudden men på motsatt sida från babyn när hon äter så att hon känner att hon får vara med.
Och att jag kan mysa med henne samtidigt, fast nu får hon komma själv för jag kan inte hämta henne när hon skriker.

Jag stannade på BB i tre dygn, jag tror att hon är rädd att jag ska försvinna igen för hon är mammigare än vanligt.
Och pappa får inte ens komma nära.

Nu behöver man komma in i rutinerna så ska det nog bli bra.
Just nu äter den lilla HELA tiden.

Äter 15 minuter pausar 20 minuter äter 15 minuter.
Hela dagen så man är mer eller mindre fast i soffan.
Får inte mycket gjort.

Nej nu ska jag försöka ge mig ut på en promenad innan hon ska äta igen och den stora ska hämtas på förskolan.

1 kommentar:

  1. Grattis Veronica!! Kan inte vara latt med tva sma som vill vara hos mamma hela tiden, men du klarar det sakert galant.

    KRAM

    SvaraRadera