MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 28 juni 2010

Helgen som gick!

I fredags var det midsommar, och den kom med underbart väder!

Vi hade två vänner på besök och vi firade midsommar i lusthuset.
Det är färdigt inne men inte färdig målat ute.
Det var trevligt.

Världens snällaste Liisa hade fixat det mesta, jag kokade potatis, och hade bakat en dumletårta till kaffet.
Den var syndigt god.

Resten av helgen har det målats och målats och MÅLATS!!!!
Det känns som ett evighetsarbete.

Lusthuset var grönt innan och nu ska det bli ljus, ljus grått.
Och med åtta kanter och två fönster på varje kant så tar det en stund för karmen runt fönsterna ska också målas.
Två runder är gjorda men det behövs ytterligare en, får se om vi hinner det i kväll.

Ja annars då?
Jodå det går bra, den lilla har kolik!
Det är underbart!

Natten till tisdag skrek hon i ren panik till klockan var 02,30. PHU!!!!
Man är rätt trött när den stora vaknar kl 7,30 sen.
Tur att hon skulle till dagis.

Det värsta med kolik är att man inte kan hjälpa de stackars barnen.
Man vill ju så gärna att de ska ha det bra.
Jag var så trött på dagen så jag ringde till min mamma och var ledsen.
När jag är så trött blir jag lipig, kan börja stor tjuta för ingen ting.
Hon kom och hjälpte mig på eftermiddagen när den stora kom hem från dagis.
Hon är bäst min mamma!
Jag gick och lade mig och sov som en stock i 1,5 timme.
Det behövdes kan jag säga.

När jag hämtade den stora på dagis så skrek hon fortfarande.
Då var där en i personalen som kom med en jätte bra kommentar.
-Du har aldrig provat att ge henne napp?
VA I H*****E!!!!!!
-Eh nä det har jag aldrig provat kanske skulle göra det. Tänkte jag.
- Nä hon har kolik så det hjälper nog inte. Svarade jag.
Men man har lust att skrika är du dum i huvudet eller tror du inte jag provat det, om det hade hjälpt så hade det varit underbart.

Men en sak var bra med att hon skrek så även där.
Det är att de kanske fattar varför jag VÄGRAR ha den stora hemma ytterligare två veckor i sommar.
Ja hade maken varit hemma hade det inte varit några problem, men han ska inte ha någon semester. Kul kul.

I söndags var jag också trött för den lilla stackaren skriker, så jag åkte och köpte mjölkfri ersättning. 217 kr för en burk som vara i 3 dagar!!!!!
Helt sjukt.
Det tar ju dock ett tag innan det försvinner ur kroppen på dem.
I onsdags var jag på BVC för 1 månads kontroll.
Allt var bra.
Vi diskuterade maten.
De tror att hon har mjölkallergi som sin syster, och även en elak svampinfektion som går från munnen ner i magen och hela vägen ut på stjärten därför är hon så röd där.
Så efter samtal med läkaren så bestämdes det att det ska vara mjölkfri kost och behandling av svampen.

Det har haft bra effekt.
Svampen är borta och hon har inte lika ont i magen längre.
Det är skönt.

Den stora har varit ute hela helgen, jag är livrädd för solen så jag har smörjt och smörjt.
Och hatten ska var på när man är ute.
Hon är väldigt ljus så man måste vara försiktig.
Tänk om hon haft pigment efter sin pappa i stället så hade man inte behövt vara så orolig.
Pappan har svart hår och blir mycket lätt solbränd.

Hon är i trottsåldern och nu vägrar hon sova på dagen, fast hon är hur trött som helst så ska hon inte.
Vilket brukar sluta i att hon somnar i soffan när klockan är efter fyra och då tycker jag det är för sent.
I lördags skulle hon som vanligt inte sova på dagen, halv sex somnade hon i soffan och vi skulle försöka väcka henne.
När vi ställde henne upp så föll hon ihop i en hög, stackars barn.
Men vad ska man göra de måste ju sova på natten.
Vi kämpade med att hålla henne vaken, vi lämnade henne i 5 minuter, och vad händer då?


Ja är man trött så kan man sova var som helst. Hon fick en kvart vilket slutade med att hon var vaken 1,5 timme längre än vanligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar