MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 17 juni 2010

En dag av sommar!

I går var det äntligen en sommar dag, lagom varmt och solen som sken från en blå himmel.
Hela familjen var hemma och vi var ute hela dagen.
Den stora dottern tyckte det var kanon.
Hon älskar att vara ute, det är det först hon säger när hon vaknar på morgonen.
-Ska vi gå ut, hon kan knappt vänta tills vi har ätit och klätt på oss.
Så hon trivdes som fisken i vattnet.

Vi inledde projekt lusthus.
På vår tomt står ett lusthus och som allt annat som fanns i denna trädgården har det inte skötts ordentligt.
Huset vi bor i hade stått tomt i 3 år när vi flyttade in, damen som bott här dog och anhöriga använde det som sommarhus men kom väl inte riktigt överens om vem som skulle sköta det så trädgården var helt igenväxt och allt var eftersatt, lika så lusthuset.

Panelen är så dålig att det bara trillar av om man petar på det.
Så diskussionen här hemma var om vi skulle riva eller behålla det.
Det är ju ett fint lusthus annars och utsikten är fantastisk, så vi beslutade att det skulle få vara kvar.

Så i går började vi renovera det, all panel ska bytas, fönster ska slipas och målas.
Det lutade även så att fönsterna inte gick att öppna så vi började där, vi riktade upp det så att vi kan öppna alla fönster.
Sen revs foder runt dörren som var alldeles förstört, ny regel sattes där.
I dag ska panelen rivas och ny ska upp.
Planen är att panelen ska upp och oljas i dag, får vi bara på oljan innan regnet kommer så kan färgen vänta lite.

Det ska bli skönt när det är klart, så man kan sitta där och njuta av utsikten.

Vi får väl se hur långt vi kommer i dag.

Ang förskolan har jag fortfarande inte bestämt mig hur jag ska göra i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar