MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 16 september 2010

Besök på VC!

Nu har den lilla tjejen varit förkyld sedan förra helgen och har fått näsdroppar i mer än 10 dagar.

Besökte därför BVC för tips och råd om vad jag ska göra för att lindra hennes nästäppa, på dagen går det väl ok när man kan ha henne upprätt men jag kan ju inte sitta upp och sova med henne på bröstet om nätterna.

Hon ska ju helst kunna sova i sin egen säng och gärna liggande.
Jag har pallrat upp huvudänden på sängen men det hjälper ju inte så mycket.

BVC sköterskan tyckte jag skull besöka läkaren med henne så hon bokade en tid till VC åt mig.

(Nu kan ju alla som inte jobbar inom vården gissa på vad förkortningen VC betyder, vinnaren får ett pris)

Sagt och gjort i går morse bar de iväg till VC, med båda barnen.

Jag hade tänkt försöka förhandla mig till att få lämna den stora på dagis och byta dag, men det visade sig att där var stängt pga utbildning.
Så med båda barnen i släp tåg bar det iväg.

Dr kunde ju som väntat inte göra så mycket utan jag kunde ge näsdroppar till natten ett par dagar till och koksalt på dagen. Hennes CRP var bra så då var där inte så mycket att göra.

(Enligt BVC sköterskan skulle jag dock inte koka min egen koksalt det kunde bli för salt, hon tyckte att jag skulle köpa färdig.
Men jag går ju efter ett recept.
Och hon ska inte DRICKA det.
Så hon sa som hon brukar ja du gör ju som du vill.
-Tack)

Det finns även en misstanke om att den lilla inte hör som hon ska.
Signalen till hjärnan går ju fram det ha de testat på BB och höga ljud hör hon för hon rycker till om man skull tappa något i golvet.
Men på 3 månaders kontrollen frågade BVC sköterska om hon vänder på huvudet om man skramlar med något bredvid henne och det gör hon inte.

Både BVC sköterskan och Dr har provat nu och eftersom det gått en månad till och hon fortfarande inte reagerar så blir det en remiss till öron för kontroll.

Håll tummarna alla för att det inte ska vara något utan hon bara är mer intresserad av det hon ser än det hon hör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar