MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 28 september 2010

Sjuka huset X 2!

Ja denna har det redan blivit två besök på sjuka huset (som vi säger som jobbar där) och det är bara tisdag.

I går bar det iväg till barnaudionomen men lilla Thea!
De skulle göra om testet som görs på BB.
Då sätter de en sak i örat som skickar en signal till öron snäckan som sen ska skicka vidare signalen till hjärnan om det fungerar.
Apparaten registrerar om signalen går fram till snäckan och sen vidare.
Man måste vara helt tyst och det tar någon minut att göra det.
Inte så lätt med andra ord på en bebis på 4 månader.

Thea somnade när vi körde från dagis och vaknade inte förrän 1 timme senare när vi anlände på sjukhuset.
Sköterskan som gjorde testet undrade om det gick att få henne att somna.
Skulle jag inte tro, nu somnar hon inte förrän i kväll.
Vi provade men det gick inte att genomföra det testet.

Vi fick prova något annat.
Hon kunde mäta med en annan apparat om trumhinnan fungerade.
Höger fungerade som den skulle där gick det också att göra det andra testet.
Men på vänster öra reagerade inte trumhinnan.
Vilket var ett tecken på att där var vätska bakom.
Det visade också att hon har nedsatt eller ingen hörsel på det örat.
Därför vrider hon inte på huvudet när hon hör ljud för hon hör inte var det kommer ifrån.

Hon ringde till Öron-, näsa-, halsmottagningen och där var ledigt på en akuttid så vi fick komma direkt.

Höger öra var normalt.
Men de såg vätskan bakom vänster trumhinna.
Men det skulle inte åtgärdas.
Vi skulle komma tillbaka om tre månader och se om hörseln hade kommit tillbaka.
Hade den inte det så gjorde man inget förrän hon började prata, då fick man se om hon blev drabbad av hörseln eller ej.

I dag var det min tur.
Ja inte till öron då utan till hud.
Jag har fått en konstig förändring på mitt ena finger som växer och blöder, den vill inte läka har haft den i tre månader nu.

Var på VC för ett tag sen och fick penicillin men det gjorde ingen nytta.
Så i dag bar det iväg till hudmottagningen.

Fick träffa en Dr som pratade mycket dålig svenska och ovan på allt så pratade han jätte fort.
Jag förstod att det skulle opereras och remiss skrevs till kirurgerna och ortopederna.
Men vad det var förstod jag inte.
Han pratade något om att det drabbade barnmorskor och slaktare!!!!!!!!!
BLÄ!!!!
Vad är det för konstig sjukdom som bara drabbar de yrkena.

Jag får väl bryta mig in i journalsystemet en dag så jag kan läsa remissen.
Nä jag får väl fråga när jag får tid för operation.

Var uppe på jobbet en snabb rund också när jag ända var där.
Kul att se dem igen.
Hade med mig lite eller mycket choklad till fikat åt dem.
Vet själv att ibland är det trevligt att få lite fika på jobbet.


1 kommentar:

  1. Suck..det verkar som om det är mycket. Du skriver ända men en glimt, det känns skönt. Förutom allt detta och ev. inbrottsförsök så hoppas jag att ni har det bra. Jag och H. ska till Stockholm i helhen och barnen ska vara på Elinsdal - så vi ska bara njuta..mmmm.
    Vi höres - ps. jag fattar inte hur du hinner med att blogga...jag får aldrig till det, är så trött på kvällarna. Du är så fin på ditt kort. Kram!

    SvaraRadera