MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 26 november 2010

Ja nu var det gjort!


Ja jag var ju som sagt hos ortopeden i tisdags och tog bort min konstiga hudförändring på mitt finger.

Jag tänkte att det är väl bara lite lokalbedövning och så ta bort det och så ett stygn och sen är det klart.
Det görs väl på ett vanligt undersökningsrum.

Nej nej, vi tog fram det tunga gardet.
Riktig operationssal där alla var klädda sterilt osv.
Fick något som heter blockad som är att de bedövar nerverna till fingret.
Det var rätt obehagligt. Känseln i pek- och långfinger bara försvann och sen blev det jätte kallt.

När hon hade tagit bort kärlnystanet som var som en liten boll full med små små blodkärl hör jag hur underläkaren säger till sin överläkare:
-Oj så skulle jag inte ha skurit nu blir det svårt att få ihop det.
Mmmm det är det man vill höra när man ligger där.

Men det gick bra till slut men hon sa att det kommer bli lite stramt i början innan huden hunnit tänja sig.

Sen fick jag världens största tryckförband som skulle sitta i två dagar.
Men dagen efter stod jag inte ut så jag ringde till disktriktsköterskan och bad henne byta till något mindre.
Så då fick jag ett litet nätt bandage på.

För hur lätt var det att byta blöjor på två barn med det stora bandaget?
Inte så lätt.

Och sjukskriven blev man inte heller för jag gick ju ändå hemma.
Jo jag går hemma men hade jag blivit sjukskriven hade maken kunnat vara hemma och hjälpa mig ett par dagar.
För jag har ju haft svårt att byta blöjor och lyfta barnen.
I ett visst läge gör det ont som bara den.

Men i går kom min underbara mamma och hjälpte mig.
Tack för det älskade mamma!

Jag var och vägde mig i går också.
Då gick jag äntligen i mål.
Känns jävligt bra att alla de kilona försvann så snabbt.
Nu ska jag gå ett jämvikts program för att lära mig hur mycket jag kan äta för att hålla vikten.
Vi får väl se hur det går.


1 kommentar:

  1. Grattis till både viktminskning (tips för mars/april mottages tacksamt) och för en lyckad operation! Kramis

    SvaraRadera