MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

söndag 29 maj 2011

Nytt år!

Ja det har ju hunnit hända en del sen jag bloggade förra gången.
Den stora blev ju väldigt sjuk i det förfärliga Rotaviruset!!!
Stackars, stackars barn så sjuk hon var.

Det jag skrev om på torsdagen att hon ätit en hel del, jag behöver ju inte säga mer än som så att det blev inte kvar!

På helgen var jag på väg in till sjukhuset med henne flera gånger, men eftersom man själv jobbar inom vården så är man lite skadad och söker inte förrän man nästan är död.
Så jag åkte ju aldrig in.

Hon blev sjuk på tisdagen och blev inte bra förrän på söndagen denna lilla kropp.

Men nu mår hon kanon.

Vi skulle haft kalas för den lilla förra söndagen men fick ställa in pga den storas sjukdom.

Så i tisdags fyllde den lilla hönan 1 år!!!!!
Hipp, hipp, HURRA!!!!

Men herre gud vad detta året har gått fort, tiden går mycket fortare med detta barnet än med det första, men så är det kanske tiden går fortare för varje barn man får.

Hon säger titt, pekar på allt och går omkring.

I början gick hon lite och trillade hon eller om hon hade ett särskilt mål så kröp hon men det har hon gett upp nu.
Nu går hon nästan hela tiden och kryper inte så mycket.
Hon kan även själv ta sig upp i soffan och tydligen kommer hon ner också utan att slå sig.

Jag studerade henne en dag och hon gör ju som de ska, lägger sig på magen och ålar sig baklänges ner för kanten.
Haha!!
Tänk att de kan det av sig själv, det är helt otroligt.

Hon har även slutat sova två gånger om dagen!!!!
Det slutade hon nästan med prick på ett års dagen, jag vet inte om de bör sova två gånger om dagen när de är ett men hon verkar inte behöva det.
Hon sover ju en längre stund på dagen i stället så hon får nog alla timmars sömn som hon behöver.

Dock lägger hon sovstunden på förmiddagen, jag hade hellre sett att hon sov efter lunch, men det går inte.
Jag har försökt skjuta på sovstunden men det är helt omöjligt, då bara vrålar hon av trötthet och det är det inte värt.
Då får hon sova på förmiddagen eftersom hon klarar hela eftermiddagen utan att vråla.

Visst när klockan närmar sig 17 börjar hon bli trött och gnällig, men då kan hon inte sova!!
Men vi lägger henne vid 18. så sover hon till någonstans mellan 5,15-06.
Det får ju duga.

Nu tänker ni varför lägger vi henne så tidigt?
Jo, för att han klarar inte av att vara vaken längre än så om man inte vill ha en vråltrött skrikande dotter i en timme.

Nä då går jag hellre upp tidigt så hon är nöjd och mår bra.

I dag blir det ett års kalas!!!
Vi fick ta det denna helgen i stället.
Passar ju bra det är ju mors dag i dag!!

Så jag har förberett smörgåstårta som ska garneras i dag och så ska jag göra något som hetter Peanut butter cupcakes!!
Har aldrig provat göra det innan men det lät gott så vi gör ett försök.
Det kan ju inte mer än gå åt helvete och då har jag nog glass och kanelbullar i frysen.

Får se om det blir några bilder sen från kalas maten.

Ha det gött så länge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar