MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

söndag 11 december 2011

Pepparkaksbak!

I dag är det dax!Det ska bakas pepparkakor, pepparkaks hus och annat julgodis.
Detta tillsammans med goda vänner.
Det ska bli mycket trevligt, lite glögg får det bli också.
Får se om det blir några bildbevis på våra konstverk sen.

I fredags var det dax för årets julbord.
Vi brukar bara vara på ett julbord om året och det är med makens jobb och i fredags var det tid.

Vi körde först och lämnade barnen hos mina föräldrar där de skulle sova under natten.
Sen bar det iväg mot Helsingborg och Sofieros slott!

Vi brukar vara på olika ställen varje år för att äta julbord men vi blir aldrig riktigt nöjda men i år.
OJ, OJ vilket julbord säger jag!
Där var hur mycket mat som helst.
Och gott var det.
Det måste varit ett av de bästa vi varit på.

Typ 20 sorters sill, lax i alla dess former, sprängd gås (vad nu det är för något) vilt kött och bara detta på det kalla bordet.

Nä det kan varmt rekomenderas, men man får boka i tid, detta bokades i September och då var där bara denna fredagen kvar, så var ute i god tid.

I går blev det lite shoping till barnen, de behövde lite nya kläder till dagis, går ju lite mer kläder nu när de är där på heltid.
Så lite byxor och tröjor till dem båda, jag hittade även ett par leggings till dem utan fot.
Jag vet inte vad det är med mina barn riktigt men de gillar inte att ha sockar på sig.

Jag har ju köpt var sin ny kläning till jul åt dem och strumpebyxor är ju helt lönlöst så jag har letat länge och nu äntligen hittad jag.
Vi får väl se om de blir populära när det är dag att ha de på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar