MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 28 augusti 2012

Sovmorgon, varför då?

I dag var vi lediga och hade inte så mycket planer.
Vi hade ingen tid att passa och behövde inte gå upp.
Men varför ska man ligga kvar i sängen och sova när man kan gå upp?
Det är ju helt meningslöst!

Kl 05 vaknade lillhönan i dag, jag tänkte att hon får ligga hos mig så får hon lite välling och så somnar hon om.
Men icke.
Efter att hon druckit vällingen så sa hon:
-Vad ska pappa?
-Han ska jobba.
-Varför då då?
-Man måste jobba för att få pengar.
-Jaha!

Sen var hon tyst någon minut sen säger hon:
-Gå upp mamma, titta pippi?!

Nu, nej vi ligger kvar och gossar!
Men det ville hon inte, så hon smög upp och tittade på pippi.

Jag tänkte att hon kommer väl snart upp igen när hon inte vill sitta där mer.

Men jag måste ha somnat om för när jag vaknade vid 07 så satt båda barnen i soffan och tittade på barnkanalen.

På förmiddagen kom fina Elisabeth på lite kaffe, nu är det lugnt och fint.
I eftermiddag ska jag och den stora dottern iväg.
Hon ska på simskola för första gången.
Det börjar i dag.

Hoppas bara det går bra och att hon vill göra som "fröken" säger.
Sist hon gick på simskola ville hon ju inte det.
Men hon har ju blivit äldre så jag hoppas det går bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar