MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 6 mars 2013

Jaha!

Ja, tiden går.
Mycket som skulle gjorts men som inte hinns med.
Dagarna går i en rasande takt.

I alla fall, de ringde från amningsmottagningen i torsdags, odlingen var positiv på svamp.
Så det var bara att fortsätta behandla.
Lilla hjärtat skulle också behandlas med Mycostatin som är ett medel mot svamp som man ska gurgla i munnen.
Jag ringde till BVC där distriktssköterskan skrev ut det till henne.
Enligt amningsmott ska hon behandlas i två veckor.
Det har en stark smak och doft av mentol så det är inte så populärt och hon ska ha det fyra gånger per dag.
Stackaren!

Ringde amningsmott i lördags för lite andra råd och tips och skulle höra av mig denna veckan om det inte blivit bättre.
Ringde i går och fick då en långtidsbehandling med tabletter som jag ska ta i en vecka ihop med salvan jag smörjer med två gånger per dag.
De skulle höra av sig i början av nästa vecka hur det går.

Jag hoppas det lättar snart, börjar bli rätt jobbigt, det gör ju ont som bara den.

Var på BVC i går för vägning 3435 g, så hon går upp enligt hennes kurva, distriktssköterskan var imponerad över att jag orkar kämpa på med amningen.

Men jag hade ju bestämt mig långt innan hon kom att jag skulle amma denna gången, för att se om hon kan slippa allergin, så det är det som gör att jag orkar.
Än så länge har hon inte visat några tecken på allergi så det verkar funka.

Ibland när jag tycker det är jobbigt, gör ont, man är ledsen och helst av allt skulle vilja plocka fram flaskan och ersättningen säger maken:
-Då har ju allt kämpande och plågande varit förgäves, och det har han ju rätt i. Så det är bara att kämpa vidare och hoppas det vänder och går lättare snart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar