MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

måndag 3 juni 2013

Bygga!

De drar om den kommunala vattnet mellan kommunerna här omkring.

Då går det utanför vårt hus och eftersom vi bor på en återvänds gränd som gränsar till en cykelbana så har de stängt av cykelbanan, grävt upp vändzonen och har halva gatan som förvaring av maskiner och saker.

Det är härligt när de 06,30 på morgonen börjar varmköra sina maskiner. Eller när man precis har fått yngsta dottern att somna i vagnen så drar de igång en jätte stor maskin som knakar sig igenom berget.
Men man förstår ju att det måste göras och de gör ju bara sitt jobb.

Men när man har varit borta med alla tre barnen i ca 40 minuter och möts av en lastbil som parkerat på den sidan av vägen som är öppen blir man mindre glad.

Lastbils chauffören kom och frågade om jag behövde komma fram.
-Ja, jag bor här svarade jag.
-Jaha, jg ska flytta mig och så ska jag säga till telegubben som parkerat på er uppfart att flytta sig.
-Eh, va?
Här är en hel gata att stå på då behöver de ju inte parkera hon oss.

Jaja, det är bara en månad kvar!
Härligt!

Känner mig lite gnällig, men jag vill kunna köra och komma tillbaka när jag själv vill utan att be någon annan om lov först. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar