MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

fredag 17 oktober 2014

Helg igen!

Ja, då var det helg igen.
Veckorna går så fort att man nästan inte hinner med.

Denna helgen spenderar jag på jobb.
Det är tur man har världens bästa arbetskamrater, det gör det hela mycket lättare när man ska jobba.

Jag har ansökt om att få prova på en annan tjänst på jobbet, det innebär nya arbetsuppgifter.
Jour och beredskap, men också att man jobbar en helg mindre på fem veckor.
Vi har diskuterat detta hemma och maken tycker att det hade varit bra.
Men när jag pratade med min chef så var det inte säkert att det gick att jag flyttades dit.

Vår avdelningsansvarig läkare tycker inte om att alla sköterskor som jobbat på avdelningen länge går ner och jobbar på det andra stället. Han tycker att det förloras för mycket kompetens på avdelningen.
Jag köper hans resonemang.
Men samtidigt får man inget för att man har jobbat i många år på avdelningen.
Jag tycker också att man behöver lite utveckling efter att ha varit på avdelningen länge. Man vill ju utvecklas.

I alla falla, de skulle diskutera hur det skulle lösas och om jag fick gå dit. Så jag får väl se när jag får besked.

Jag har även ansökt om att få föräldraledigt över julen.
Hade tänkt att jag skulle vara hemma hela jullovet med barnen.
Så jag frågade om det blev beviljat, jag om du inte varit hemma mer än tre gånger svarade hon.
(De har rätt att neka om man varit ledig tre gånger.)
Ja, det vet jag inte sa jag.
Så vi gick och tittade.

Jag var ledig 100% till siste februari, sen gick jag in och jobbade 50% under våren, sen var jag hemma igen 100% under sommaren och nu jobbar jag 80%.
Tydligen räknas den partiella tjänstledigheten som en gång.

Men eftersom det är samma föräldraledighet i grunden så visste hon inte om det räknades som en gång eller det blir 4.
Hon ringde personalkontoret men de kunde inte heller svara på det, utan personal chefen skulle kontaktas.

Så vi får väl se om jag ska jobba hela julen eller ej.

Har i alla fall förberett här hemma om att jag kanske inte är hemma Julafton och juldagen.
Det får ju vara så, men det är ju inte kul.

Får se när jag får besked.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar