MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

torsdag 30 oktober 2014

Ledig dag!

Ja, äntligen skulle jag ha en ledig dag!
Man kan ju längta efter det när man gått upp strax efter 05 tre mornar i sträck.
Ja, jag vet att det är många som jobbar bara mornar, men det gör inte jag.

Så denna dagen var efterlängtad, vi skulle sova lite länge i alla fall till 07, ta mysig frukost och sen fixa lite hemma och bara ha det mysigt.

05,30 vaknar den lilla och är hur pigg som helst!

Hon ligger i min säng och pratar och leker.
Phu!
Jaja, hon fick lite välling i hopp om att hon skulle somna om, men det gjorde hon inte.

Hon fick titta lite på TV så jag kunde halvslumra lite men strax innan 07 kom de andra också.
Då hade minstingen kommit tillbaka till min säng och satt och lekte med min mobil.
När den äldsta utbrister, det är ju vått i sängen!!!!
NEJ!!!!!!!!

Så det var bara att gå upp.

Sen blev det duschen och frukost, barnen bråkade som vanligt så stämningen förstördes helt.

Sen var det ju tvunget att renbädda så då tog jag alla sängar när jag ändå höll på.
Sortera barnens kläder var också något som stått på listan under en längre tid.
Mellersta dottern har växt så mycket att hon nästan inte har några kläder att ha, allt är för kort. Hon kan ju inte heller ärva eftersom hon är lika stor som den äldsta.

Så allt som var för litet rensades bort så nu blir det att köpa lite nytt till henne så hon har något att ha på sig.

Efter detta var där ju massor av tvätt, så jag körde en maskin medan jag renbäddade.
När den var klar så tänkte jag köra sängkläderna, de tar ju så mycket plats annars.
Så jag stoppade i det och hällde på tvättmedel och mjukmedel, ska gå och ställa tillbaka mjukmedlet och ska skruva på korken samtidigt.
Ja, då tappar jag hela j***a flaskan ner i säcken med all den rena tvätten!!!!

SKJUT MIG!!!!!

Hörde några inte så fina ord komma ur min mun rätt högt. Barnen kom springande och undrade vad som hänt.

Så det vara bara att hälla ut allt i duschen så jag kunde göra rent påsen, den fick det ligga där tills nästa maskin var klar så fick jag tvätta om allt!!!

Mög!!

Har ju en helt underbar dag, eller vad tycker ni?

Nu har jag i alla fall
-duschat mig själv och ett barn än så länge.
-Sorterat kläder och tagit bort sånt som inte passar
-renbäddat alla sängar
-bytt handdukar i badrummet
-dammsugit hela huset
-gett barnen lunch
-nattat den lilla i vagnen där ute

Så nu får vi se hur länge friden varar.
Hade tänkt sy lite mössor i dag men jag vet inte om jag vågar ge mig på det. Vi får se hur det går lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar