MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 24 mars 2010

En underbar natt!

MMM!!!!! Jag har haft en underbar natt!
Jag är fortfarande kanon förkyld, och har jobbigt med andningen på kvällarna.
Sover dåligt pga att jag inte kan ligga som jag vill och tycker är skönt.
Varm är man som ett j***a element. Och ovanpå allt så har jag hosta så då kan jag inte sova för det.

I går gick dottern och lade sig utan problem vid vanligt tid dvs vid 19. Maken var iväg och hjälpte sin styvpappa att slänga en TV.
Själv gick jag och lade mig vid 22, läst lite och sen släcktes lampan, så långt frid och fröjd.

Vid 23.00 blir jag väckt av att jag hör dottern komma tassande över golvet.
Hon sover aldrig hos oss, det är inte att vi inte vill ha henne hos oss, utan det är hon själv som vill ligga i sin egen säng.
Hon har sovit i vår säng 1 gång bara sen hon föddes, det var för ca 3 veckor sen när hon var sjuk.
Man har svårt att motstå henne, där stod hon med sin kudde, snutte och en uppstoppad hund.
Jag följde med henne tillbaka till sin säng, hon lade sig och började som jag kallar det meditera, ett ljud hon gör när hon håller på att somna. MMMMMMMMMMMM!

Sen började hon, Pappa? PAppa? PAPpa? PAPPA? PAPPA!!!!!!!
Då var det bara att gå dit igen, hon lade sig och somnade, trodde jag i 10 minuter sen började hon igen. Och så höll hon på.
När inte pappa svarar eller kommer så byter hon taktik, Mamma? MAMMA!!!!!
Vid 00,30 kom hon in till oss igen, hon var på väg upp i sängen, när hon säger Bajsat.
Då var jag tvungen och tända och titta efter, när lampan är tänd och pyjamasen uppknäppt säger hon Nej, kiss.
Haha då har man lite svårt att hålla sig för skratt.
In till hennes säng igen, men då blev hon ledsen, hon ville inte sova där.
Tillslut vaknade pappa, och efter lite goss, blev det tyst och hon somnade nog.

Själv somnar man inte om så lätt längre, man har kuddar både här och där för att försöka ligga bekvämt, och det tar ju en stund att få rätt på alla kuddarna.

Och så äntligen är man på väg in i drömmarnas land.
Då hör jag henne igen.
Nu är kl 01,30. Och hon kommer, denna gången utan kudde.
Ja nu kunde man ju inte motstå, man orkar ju inte.
Så upp i sängen och jag försökte ta mig upp för att gå och hämta hennes kudde.

När jag kommer tillbaka, sätter hon sig upp och säger Vad är det? och pekar, Vad är det och pekar på något annat, hon lägger sig över maken och pekar på klockan och säger Vad är det?

VAAAAAA? Klockan är mitt i natten och vi är trötta lägg dig ner och sov.

Så där ligger vi jag, med alla mina kuddar, maken, dotter och ovan på allt detta, katten.
Mm, nä då det är inte varmt, och jag ligger jätte skönt.
Dottern rullar runt värre än en torktumlare.
Phu, när klockan slog 3,15 har hon äntligen somnat.

Kl 5 tänkte jag att nu sover hon nog hårt, så jag tog upp henne och bar in henne till sin egen säng.
Det gick bra, man vågar knappt andas förrän man är säker på att hon inte vaknar.

Hon var pigg i natt men inte så pigg i morse 7,45 när jag väckte henne, vi skulle upp och äta för att åka till Dagis kl 9.

Vi får väl se hur dagen på dagis går, jag hoppas bara att detta var en engångs händelse och att hon sover i natt i sin egen säng.
Synd att hon har så liten säng annars kunde jag gått och lagt mig där.

Nu sitter man här och har det lugnt och skönt, dottern ska hämtas kl:14, så jag ska passa på att njuta lite av lugnet, försöker sy en ny lampskärm till dotterns nya rum. Vi får väl se hur det går.

1 kommentar:

  1. Idag missar du kärleksmums på jobbet!!Hoppas att du har en skön helg..Kramar Jessica

    SvaraRadera