MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

tisdag 16 mars 2010

NU ÄR DET SLUT!


I dag har jag jobbat kväll 14-18.
Underbara arbetstider.
När jag väntade förra barnet så hade jag lovat på jobbet att jag skulle baka när jag slutade, men så blev jag sjukskriven 4 veckor innan planerat.
Så då blev det ingen kaka.

Nu har jag åter lovat att det ska bli kaka, och sista arbetsdagen är i morgon 7-11.
När jag gick här på förmiddagen, tänkte jag för mig själv att vem vill fika med mig i morgon så tidigt?
INGEN och INGEN kommer att ha tid.
Då då slog jag till och bakade i dag i stället.
2 Kladdkakor blev det, ströbrödet var visst slut så jag fick ta kokos, tänkte att det märks nog inte.



Sen bar det iväg, dottern till dagis och jag till jobbet med mina kakor och vispgrädde på tub. (Orkade inte vispa).
Så när jag gick från parkeringen till jobbet, fick jag värsta snilleblixten.
Undrar hur många timmar jag har på flexen?
Måste kolla det för då kan jag ju flexa i morgon.
Så in på jobbet och upp till den ställföreträdande chefen Lena K.
(Både ställföreträdande och ordinarie chef heter Lena).

Du kan du kolla hur mycket jag har på min flex (eftersom jag inte fått flexa sen jag blev sjukskriven så kunde jag inte kolla själv).
Svaret blev 4,08 alltså timmar och 8 minuter.
Perfekt sa jag då kan jag flexa i morgon, hon tittade på mig och då sa jag ja här gör jag ju ingen nytta ändå.

Det höll hon ju med om, haha. Hon tänkte nog, ett problem mindre, då slipper vi ordna arbetsuppgifter till henne i morgon.

Så det var ju tur att det blev kakbak i dag för jag kommer ju inte i morgon. Så i morgon ska det firas med en tripp till Gekås om där inte är för mycket folk. Hoppas på många fynd.


Kakan blev omtyckt och det var mycket populärt med kokosen. Tack för det, jag fick gömma en liten bit i kylen till nattenpersonalen annars får de aldrig något.

Återkommer och berättar mer efter trippen till Gekås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar