MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

onsdag 17 mars 2010

I dag bar det iväg!

Eftersom jag flexade i dag och hade redan sedan tidigare tänkt att åka till Gekås i dag, så tänkte jag att jag kan lika bra ge mig iväg.
Har varit uppe sen 6.10 pga maken började tidigt så jag fick åka och lämna dottern på förskolan.
Så när jag hade ätit frukost och slappat lite så bar det iväg, gick först in och kollade webbkameran och kö status innan jag körde.
Ja, jag vet att det kan ändras mycket innan jag kommer fram med är där kö innan jag kör så stannar jag hemma.
Jag var framme vid kl 10 och där var inte så mycket bilar. Jag fick till och med parkering på den nedersta parkeringen närmst entrén.

Var lite rädd att jag skulle få stå uppe på höjden och var lite orolig hur jag skulle få upp vagnen när jag var klar.
Med tanke på mina sammandragningar hade det nog inte varit den smartaste idén. Men nu behövde jag ju inte oroa mig för det.

Mot ingången, stannade till vid kiosken för en korv, det är ju bäst att äta innan så man inte får blod sockerfall när man står där inne.
Ett snabbt stopp på toa, men när jag kom ut därifrån, då kom dom, busslasten med damer som kom som ett lämmel tåg mot mig. HJÄLP!
Bäst att hålla sig undan!
Så jag stannade kvar utanför och lät damerna gå in först, man vill ju inte vara i vägen.

Som höggravid och med sammandragningar gäller det att man inte kommer i kläm, för humöret är ju inte att leka med, man kan ju lätt blåsa huvudet av en stackars tant om hon skulle köra på mig, eller för den delen bara komma för nära.

Och så gick jag in, tvål,schampo, tvättmedel och annat viktigt fick ligga underst i vagnen. När jag väl hade fått ner allt det nödvändiga kom det roliga, lite nytt till den kommande babyn, jaja, jag vet jag har massor sen dottern var nyfödd. Men något nytt måste ju denna babyn få, den kommer ju att ärva saker ändå så det räcker.
Så en liten present ask för nyfödda med byxor, boddy och en liten jacka.
Tänk så smått det är det har man glömt.
En vit filt med Barba familjen, blev även en snutte i samma tema, nya nappar, en napphållare och en liten ask att stoppa nappen i.
Ja det var det som det blev till den väntande familje medlemen.

En massa annat nödvändigt åkte också ner i vagnen.
Skulle ha täcke och kudde till dottern nu när hon ska få en stor säng, men när jag väl kom så långt var jag helt slut och hade sammandragningar så att jag knappt kunde röra mig.
Tänkte att täcke och kudde kan jag lika bra köpa på IKEA.
Så då fick det vara nog och mot kassorna.
Det är alltid lika spännande att stå och titta när kassan räknar man undrar när det ska ta slut.
Ja dyrt blev det som vanligt när man är på Gekås, men det blev nästan inga impulsköp, förutom lite godis som slank ner i vagnen.

Maken ringde när jag var påväg hem och frågade hur det gick för mig, gulligt av honom att han är lite orolig, han tyckte inte om att jag åkte dit själv med tanke på alla sammandragningar. Gulligt. Han frågade vad det kostade. När han fick höra det så sa han VA?? Jaja det var väl sånt vi behövde. Ja det var det svarade jag, sen kommenterades det inte mer. Haha!

Nu får det bli lite vila innan maken och dottern kommer hem, kassarna står kvar i bilen de får maken ta in senare, men det får nog bli efter dottern har lagt sig annars ska hon hjälpa till.
Det är ju snällt i och försig men det tar så mycket längre tid och det har jag inte ork till.
Känner en förkylning är på intågande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar