MIN HISTORIA MITT I LIVET!

MIN HISTORIA MITT I LIVET!

Tre hjärtan!

Tre hjärtan!

söndag 14 mars 2010

Startat livet som bloggare!

Jaha! Då ska man försöka sig på livet som bloggare. Vi får väl se hur det går.
Men jag tänker att med en dotter på snart 2 år och andra barnet väntas i slutet av Maj kommer jag nog att ha mycket tid.
Eller??
Haha!
Ja vi får väl se hur det blir med det, men medan den stora är på Dagis eller förlåt Förskolan ska jag nog kunna skriva ett par rader.
Som sagt väntas andra barnet i slutet av Maj, närmare bestämt den 23:e är det beräknat, men vi får väl se hur länge det lilla livet väljer att stanna kvar där inne.
Just nu jobbar jag bara 50% sen i början av Februari pga mycket och smärtsamma förvärkar.
Men den 23:e mars är min sista dag sen går jag på havandeskaps ledigt.
Det ska bli skönt.
Det känns lite som om man är en börda på jobbet när man bara jobbar 4 timmar per arbetspass, men det är ju inte mitt problem egentligen.
Jag jobbar som sjuksköterska på en hjärtavdelning på Länssjukhuset i Halmstad.
Och jobba där som gravid och ha förvärkar är ingen hit.
Tänk er själv om en patient skulle få någon dödlig arytmi på hjärtrytmen eller få ett hjärtstop, vad ska jag göra då, jag kan ju inte direkt springa för då måste jag pausa för att det gör så ont. Ska jag säga till patienterna att skulle du kunna vänta lite så måste jag bara vila mig lite, jag ska snart hjälpa dig.
Inte jätte bra, inte så tryggt för patientera.
Så nu går jag utöver den andra personalen på jobbet, kokar lite kaffe och pysslar lite. Tur att det snart är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar